Sunday, January 16, 2011

Hari kalut

Hari ini ada yuki.
Pergi LAMU.
Jatuhkan sambal udang petai atas lantai.
Terpercik satu rumah.
Di microwave.
Di karpet.
Di lantai.
Di dinding. Dinding ini ada wallpaper ok.
Malam.
Alamak.
Baru sedar.
Beg duit takde.
Aiyak. Mesti terjatuh di LAMU.
Ke LAMU lagi.

Moral of the story: Suami saya memang sangat sabar.

Malam ini.
Tidaklah bagus.
Ada sesuatu yang tidak bagus.
Suami saya.
Sudah tidur.
Dia kecewa dan sedih.
Saya cuba.
Tidak mahu turut bersedih dan kecewa.
Saya cuba.
Fikir positif dan bertenang.
Saya cuba.
Fikir positif.
Fikir positif dan bertenang.
Di saat keadaan agak tegang.

Tapi saya terfikir.
Adakah saya sedang tenang.
Bila saya sudah menulis tiga entry termasuk yang ini?

3 comments:

  1. kak shida,

    having a tough time? hang on there. setiap kemanisan mesti ader kepahitan. dats life. learn from mistakes, kalo kalut sgt, maybe pasni kene relax2 sket, enjoy every moment. ur beloved hubby is there with u, dats more than enough rite~

    ReplyDelete
  2. I will not cry until someone is trying to sooth me with that kind words....

    ReplyDelete
  3. go, go shida!! nanti sy pun sedih etek....huhu

    ReplyDelete