Tuesday, January 4, 2011

Mimpi

Sejurus sebelum bangun subuh.
Mimpi.
Mimpi kak asmad.
Kak asmad ajak gi mandi sungai.
Kak Asmad dah ada dalam air.
Saya kata saya tak pernah mandi air sungai sedalam ni.
Masa tu air dah kat hidung.
Sebabnya air sungai cepat pasang.
Kalau pegi kat dalam2 takut tak sedar air pasang dan tak sempat berenang ke tebing.
Bila tengok, air memang dah pasang.
Saya ajak Kak Asmad berenang ke tepi.
Sangat penat.
Berenang.
Langgar pusaran2 kecil air.
Sangat takut.
Sungainya sama mcm sungai di kampung.
Alhamdulillah.
Selamat ke tebing.
Cakap kat Kak Asmad.
Kan saya dah kata....



=============================
Orang tua2 kata, mimpi air tu rezeki.
Orang2 muda kata mimpi air maksudnya badan tak cukup darah.
Kalaulah saya fikirkan.
Mungkin mimpi ini bayangan perjalanan PhD saya dan Kak Asmad.
Ia tak mudah.
Tapi kami akan berjaya harunginya.
Dengan kerja kuat.

Amin......

No comments:

Post a Comment