Wednesday, July 18, 2012

Dia itu Allah.

Sekarang natsu. Tsuyu owarimashita. 


Its a day of blessing. 

#Kejadian 1.

Sensei bagitau, kawasan Ehime, tempat ikan sampel saya yang saya perlukan sampai bulan Ogos ni, kena redtide. Its a nightmare untuk pembela ikan sangkar. Semua ikan yang dibela kat situ, mati...kecuali...ikan untuk sampel saya. 

My response : Yokattane...the fishes are very strong. Konon2 impress dan kot2 la Sensei nak terang or suruh saya kaji kekuatan ikan ni pulak. 

Rupa-rupanya point Sensei ialah.....

" It is strange. Maybe they still alive due to your strong wish. " (Susumu Ohstuka, 2012). 

I am about to cry. Speechless. Saya tak tahu betul ke tak, tapi sebab saya selalu kata "Allah will help me", maybe strong wish yang dimaksudkan itu ialah "your strong pray". 
Semoga suatu hari dia tahu saya bukan berdoa kepada yang sia-sia. 
Semoga suatu hari dia tahu Allah ada menjaga saya. 

#Kejadian 2. 

Saya solat di koridor. 
Seorang onesan melihat, dari awal hingga akhir. Sambil makan bento.
Seusai solat saya senyum, duduk menunggu suami.
Tiba-tiba dia datang kasi coklat Meiji Marble yang dalam gambar tu.
(^-^). Dia tanya boleh makan x? 
Untuk gembirakan hatinya saya bukak dan makan sambil buat respon tipikal Nihongjin ...
"Oishikatta!!!! "


Rezeki dari langit....Tuhan punya kasih. 
Feel like crying. Already cried. 

#Kejadian 3.

My friend get pregnant.
Her third pregnancy. 
But she was not happy.
She cried. Bersedih juga. Atau mungkin terkejut. 
Sebabnya dia sedang dalam usaha nak sambung master. 
She said when she pregnant for the second daughter, dia berhenti tengah jalan untuk master di negerinya. And the second susume is now only 9 months. So, she feel tired. Dan terkejut because she actually was using IUD for family planning. 

Tuhan punya kuasa. Kita merancang Tuhan tentukan. Tak tahu lah ada tak pepatah tu dalam bahasa kawan saya tu. =) 

Really makes me realize. 
Kita mahu, orang tak mahu. Orang tak mahu, kita mahu.
Kita dapat, orang tak dapat. Orang dapat, kita tak dapat.

Rezeki. 

She really wants to study more and more.
I really wants baby. 

But.... Tuhan kasi rezeki ikut kadarnya. 
So never take anything in life for granted! 

P/S: Nak je bagitau kat sahabat itu, kasi saya baby tu nanti boleh? Hihi. (^-^). Semoga ini doa. 

























No comments:

Post a Comment