Wednesday, May 18, 2011

X Jadi cuti

Ehehe.... Nak Wat camana, dah Tu Atas kapal ni Ada Internet wireless.
Terpaksalah saya update blog ni.
Kihkih.
Sebenarnya bosan.
Banyak betol waktu senggang antara Satu station ke station sampling seterusnya.
Mungkin x bosan Kalau boleh buat kerja.
Tapi Sensei x berapa galangal student guna mikroskop di tengah2 gelombang laut ni.
Mabuk Nanti susah pulak....

Currently Sudah melepasi kepulauan Kagoshima.
Semalam kapal berlabuh di Tanegashima Port.
Sensei dengan baik hatinya ajak Sy Pegi makan Italian food dan round2 kedai cenderamata.
Lepas balik kapal kejap je Dia hilang.
Rupa2nya Dia Pegi minum2 pulak dengan kawan2 dia.
Balik Dari minum Dia cakap "sorry Norshida, I did not invite you because we are drinking."
Owh, nice.
Thank you Allah for securing me.

Solat.No problem, Alhamdulillah.
Ada nihongjin yang faham, Sensei Aida namanya, pernah bekerja di New Zealand, a geologist specializing in micropaleontology. Dia tolong saya cari arah kiblat, Sbb saya punya kompas ngeng! So, saya guna ship navigation screen ni cari arah barat timur. Alhamdulillah.

Makan. Saya diberi makan ikan Dan sayur sahaja. Dah 2 Kali menu saya Jadi "special" Sebab chef yang baik hati masak khas untuk saya. Nasib baiklah Nihongjin ni memang Suka makan ikan. So most of the time, Akan Ada menu ikan, bakar letak garam gitu je. Captain kapal takut saya lapar kot, asyik2 bagi snack, roti, ikan Dlm tin, sup miso segera. Arigatou! Alhamdulillah.

Lagi 10 hari.
Rindunya kat suami.

Sampai Saat ni masih Cuba memahami kenapa agaknya Allah takdirkan saya di sini.
Berehat dua minggu Dari kerja lab.
Hurm.....

No comments:

Post a Comment